About Me

Bangi Wonderland Theme Park

Sempena cuti sekolah pada bulan March baru-baru ini, kami sekeluarga merancang untuk ke Bangi Wonderland yang terletak di Kajang. Since tempat nie masih lagi baru, so kenalah explore untuk mengetahui apakah tarikan yang menarik di sana. Oh ya pada bulan march baru baru nie ada special promotion untuk march besday  boi/gurl, memandang my boys dua duanya lahir bulan March so they are eligible for free entrance. Then the besday boi/gurl can bring up to five members to accompany them and the fees will be discounted at 30%,during weekend meanwhile 50% for weekdays. So after
discounted, fees yang kena bayar dalam RM40 (weekend), untuk mengetahui promotion terbaru mereka sila layari their website.




Di kaunter ticket kelihatan ramai pengunjung yang mengambil kesempatan ke sini terutama di waktu cuti sekolah. So those yang nak guna besday boi/gurl punya entittlement kena isi borang yang terletak sebelum ke kaunter ticket, ada personnel staff yang jaga, lepas tu baru bole ke ticket kaunter bersama borang tersebut, oh ya jangan lupa kad pengenalan..



Cantik dan bersih tempat nie, seksyen kanak-kanak, tapi kami lepak gak kat mushroom tu, bila dah panas terik, berendam jap kat sini.

Nie pirates bay, yang mana ada ombak tapi scheduling dia is within 1 hour, rasa macam lama gak nak menunggu, tapi kena manage time lah,,, dah habis ombak besaar dia tu kita lari ke tempat yang lagi challenge such as spiralax or magic funnel.

Nie dia rombangan akak, all with happy faces..

Akak jaga pelambung ajer masa kanak-kanak riang nie mencuba spiralax and magic funnel, nie cubaan ambil gambar dalam air.



Bersungguh mengangkut tube untuk ke magic funnel



Pirate Spa,, boleh urut-urut badan , tapi awas pacutan air sangat laju..gegurl kena pegang jilbab, nanti tercampak plak...ha ha ha...
Meander river nie amatlah slow dari lazy river dari mana-mana theme park yang pernah kami pergi. and one more thing air dia sangatlah rendah... so untuk orng dewasa macam tak best sangatlah.. dok terfikir macam budget ajer...ha ha ha...


Ini pula abe yol dalam aksi dlm air, nasib baik ada casing phone...melaburlah beli kat sana rm 25.
Dah tengahari perut pun berbunyi, so makanan banyak yang di jual di sini, tapi as usual mana-mana taman tema, reganya quite pricey jugaklah. So we all just order nasi ayam, Anyway facilities kat sana memang selesa, surau berdekatan dengan changing room. 

No comments:

Post a Comment